Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z maj, 2014

Którą wodę wybierasz..? :)

Nadchodzi lato, a my już odruchowo sięgamy po wodę, ale pytanie po którą? 






Woda smakowa, która nie jest zwyczajną wodą, bo ma pełno dodatków, a mianowicie: woda źródlana, cukier, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, substancja konserwująca: benzoesan sodu, aromat, sok truskawkowy z zagęszczonego soku (0,1%).

A zwykła woda, którą sama przygotujesz to:
woda mineralna oraz owoce które do niej dodasz:)! Gdzie masz świadomość co się znajduję:)!

A najzabawniejsze jest to, że w tej wodzie smakowej masz takie ilości cukru, że to się aż w głowie nie mieści. Więc pod żadnym pozorem nie bierz takiej wody na trening choćby się waliło i paliło TO ZAKAZANE:)!

Nie mam takiego nałogu pić wody smakowej, ale nie ukrywam - próbuje czasem od kogoś tej wody i nie smakuje tak dobrze, ciekawa jestem jakie Ty masz zdanie na ten temat :)!

PS Macie jakieś propozycje o czym mogłabym napisać?:)



Vege placki ;) czyli brokuł, marchew i suszone pomidory

Vege placki :) Pyszne placki a jakie zdrowe :)!!!! Bardzo zdrowe :)! A jakie łatwe w wykonaniu :) Nawet, jeśli nie masz talentu do gotowania to z tym nie powinieneś mieć problemu ;)
Taki posiłek praktycznie wcale nie ma kcal ;) A jakie pyszne!:)

Co potrzebujesz: 2 białka jajka 30 g płatków owsianych 250 g brokuła (lub jeden mały) 1 marchewka (średniej wielkości) 5 suszonych pomidorków 5 oliwek ćwiartka ogórka świeżego (tak do ozdoby;)) listki rozmarynu 1 łyżeczka oliwy z oliwek sól, pieprz, oregano i bazylia olej pam
Zaczynamy od przygotowania brokuła i marchewki:)  Brokuł myjemy pod wodą i gotujemy 5 min, natomiast marchewkę, można pokroić w małe kosteczki, by szybciej stała się miękka (średni czas gotowania to 10min).  Po ugotowaniu warzyw, wrzucamy do miski, tam następnie dodajemy 2 białka jajka, płatki owsiane, 3 pokrojone w paski suszone pomidorki, doprawiamy solą i pieprzem. Następnie wszystko miksujemy, najlepiej jak najdrobniej :)  Teraz to układamy na patelni w małe placki lub jeden duży…

Pory posiłków...

Zawsze się pojawia wielki znak "?" Kiedy i jaki posiłek powinnam zjeść i o której najpóźniej ;)
Mam nadzieję, że trochę Ci ułatwię myślenie tym postem :)!

Wiadomo, każdy wstaję o innej porze, dlatego trzeba do tego podejść indywidualnie.
Jednak starajmy się, by te posiłki były umiejętnie rozłożone, jeśli chodzi o wartości odżywcze.
Jeść co 3-4 godziny.
Zamienić słodkości na owoce! Równie są smaczne, a dodatkowo mają witaminy ;)
Nie podjadać wciągu dnia. Najgorsze co może być:(! Napoczątku jest najtrudniej, jednak z czasem da się wyrzec podjadania ;) Sama to przechodziłam :)!
Korzystaj z lunch boxu ! :) Miej każdy posiłek przygotowany wciągu dnia oraz pudełko z posiłkiem, wtedy Cię nic nie zaskoczy i nie będziesz się martwić, że przez cały dzień na głodzie jesteś.
Ostatni posiłek jedz 2 godziny przed snem (nawet jeśli zasypiasz o północy lub o drugiej ;)) Wtedy zaczynasz dzień o 10 i kończysz dzień również później :)!




Leczenie czy zapobieganie?

Pamiętaj, że ma to sens jak się odżywiasz, czy masz jakikolwiek ruch wciągu dnia !
Jeśli jesz zdrowo, zero jakichkolwiek śmieciowych produktów (może raz na rok;)) żadnych napoi gazowanych i masz jaką kolwiek aktywność na pewno rzadziej chorujesz, niż taka osoba, która wciągu dnia odżywia sie samymi niezdrowymi produktami, małą ilością warzyw i owoców, pije same słodkie produkty i ma minimalna aktywność (pomińmy ten fakt, że nawet nie ma siły na ćwiczenia, gdyż chodzi wiecznie ospała, nie mająca na nic siły). W dodatku wydaję pełno pieniędzy na lekarstwa... Jest to smutne, ale tak jest jest!
Ja np odżywiam się zdrowo, w MC byłam może z 5 lat temu, jak nie więcej i innych fast food i powiem szczerze, że naprawdę bardzo dobrze się czuję we własnym ciele. Dużo lżejsza:)! I mam więcej energii:)!
Dlatego zamień chemię na jedzenie:)! Nie eleminuj wszystkich produktów na raz, a wszystko pomału:) Gwarantuję Ci, że będziesz się świetnie czuć i miała dużo więcej siły:)!
Dlatego pora zmienić swo…

Kawa - troche inna, niż ta którą pijesz na co dzień :)!

Kawa!


Obowiązkowy napój dla wielu z Was i najczęściej pojęcie go z mlekiem i cukrem.
Ja niestety musze wykluczyć nabiał z mojej diety czyli również i mleko, z czego bardzo trudno mi było zrezygnować, ale można sie przyzwyczaić
Moja alternatywa, która jest przepyszna dostajesz takiego kopa energii i dalej czujesz sie lekki nie tak jak po mleku - spiacy i ciężki

Zaczynamy!
1 lyzeczka kawy naturalnej zmielonej wsyp do garnuszka małego, zalej ja 1,5 szklanki wody, dodaj 1 łyżeczkę kminku, 1/2 łyżeczki cynamonu, szczypta kardamonu i 1 łyżeczka miodu i gotuj min. 2 minuty. Na koniec trzeba przecedzić:)!
Spróbuj zrobić i daj znać jak poszło !;)