Przejdź do głównej zawartości

Migdały, orzechy, jeść czy nie jeść ?:)

Często orzechy są naszą przekąską wciągu dnia. Bo są małe, łatwo dostępne i wgryzamy się w nie jak w inne szybkie i małe przekąski. Pamiętajmy jednak, że migdały są źródłem tłuszczu i często zjadamy większą ilość i zaspakajamy swoja całodzienną dawkę tłuszczy (a mamy jeszcze 3-4 inne posiłki wciągu dnia, gdzie tłuszcz również będzie obecny). 

W 100 g migdałów znajdziesz:
Wartość energetyczna - 579 kalorii
Białko ogółem - 21,15gTłuszcz - 49,93gWęglowodany - 21,55 g (w tym cukry proste 4,35 g)Błonnik - 12,5g



Dlaczego je warto jeść?

  • Migdały mają doskonałe właściwości oraz wartości odżywcze, dzięki którym możemy zapobiec chorobom serca jak i cukrzycy. 


  • Migdały zawierają sporo magnezu, witamin z grupy B (zwłaszcza niacyny) i NNKT. dzięki czemu wspomagają pracę układu nerwowego, poprawiają pamięć i koncentrację, a także działają przeciwdepresyjnie. Dlatego jeśli jesteś nerwusem sięgnij raz na jakiś czas po migdały ;)!



  • Mają dużą zawartość błonnika, więc na długo daję nam uczucie sytości. 



  • Mają dużą zawartość argininy - jest aminokwas, który odpowiada za wydolność mięśnia.


PS Możemy jeść orzechy tyle, że z umiarem :)!

Komentarze

  1. Pewnie, że należy jeść migdały, orzechy i pestki. Oczywiście w rozsądnych ilościach.
    Więcej tutaj:https://joannahasnik.wordpress.com/2015/01/04/nie-podjadaj-ewentualnie-zdrowo/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam orzechy! I zdecydowanie to je lepiej wybrać na przekąskę, niż jakieś sklepowe zapychacze. Poza tym.. umiar jest kluczem do sukcesu ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pilnuję żeby orzechów nie zabrakło w mojej diecie. A co do umiaru, to we wszystkim należy g zachować i powinno być dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super :)
    http://fitella.blogspot.com/
    Zapraszam serdecznie na mojego bloga :)
    Zdrowa żywność ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Koktajl - grejpfrut z bananem ;)

Krótki przepis ;) 
Potrzebujemy: banan grejpfrut 3 łyżki jogurtu naturalnego  i według uznania trochę musli
Wszystko wrzucamy do blendera, prócz musli ;) Mieszamy wlewamy do szklaneczki i posypujemy musli :) Sama przyjemność :)!


Ferrero Rocher w wersji fit ;)

Ostatnio cały czas mój organizm domaga się słodkiego ;D
Dlatego trzeba było coś na szybko przygotować słodkiego, a zarazem czekoladowego i tak powstały kulki :D z małą niespodzianką w środku ;P Czyli nocne buszowanie w kuchni :P



Co potrzebujesz: 400 g daktyli1/2 szklanki migdałów i 1/2 szklanki nerkowców3 łyżki kakaoNajpierw należy zmielić orzechy (najlepiej na miazgę;)). Następnie do tego dodajesz daktyle oraz kakao i ponownie wszystko ze sobą mieszasz, aż powstanie jednolita masa. Z powstałego ciasta formujesz kulki, tu już zależy od Ciebie jaką wielkość preferujesz :) Możesz dodatkowo dodać do środka jeden orzech nerkowca (jest miękki więc z zębami raczej problemów nie będziesz mieć ;)) Potem jedynie popraw formę kulki :) I na koniec wstawiasz do lodówki i trzymasz najlepiej noc przed zjedzeniem, ale można też i krócej ;))




Daj znać czy Ci wyszedł przepis i czy kulki smakowały :)

Pasta ze słonecznika i czarnych oliwek

Czas na inne śniadanie ;) By zaskoczyć swoje kubki smakowe mam dla Was przepis :)!

Pasta ze słonecznika i czarnych oliwek  160g czarnych oliwek60g pestek słonecznika2 ząbki czosnku2 łyżki soku z cytrynypół łyżeczki suszonego tymiankuew sól i pieprz Zacznij od przygotowania słonecznika - upraż go na patelni (nic do niego nie dodawaj). Następnie dodaj do siebie wszystkie produkty i zblenduj, a na sam koniec według swoich smaków dopraw ;)

Pracy tu za wiele nie ma - jedynie można się rozkoszować smakiem ;) Ile Ci zajęło przygotowanie tej potrawy ;)?