Przejdź do głównej zawartości

Pasztet z soczewicy ;)

Coraz więcej możemy znaleźć produktów dla wegetarian, vegan itp. Ale czy one są na pewno takie zdrowe i nie znajdziemy w nich żadnych neispodzianek ;)?
Dlatego by zapobiec wszelkim rozczarowaniom o to przepis na pasztet z soczewicy ;D I od razu będzie wiadomo z jakich produktów został przygotow ;)

Pasztet z soczewicy



Składniki:
  • soczewica czerwona 1 szklanka
  • cebula 1 sztuka
  • marchewka 2 sztuki
  • seler naciowy 3 łodygi lub kawałek zwykłego 
  • czosnek 1 duży ząbek 
  • natka pietruszki 4 łyżki posiekanej
  • słonecznik 1/2 szklanki
  • płatki owsiane 1/2 szklanki
  • słodka papryka 1 łyżka
  • majeranek 1 łyżka
  • pieprz ziołowy 1 łyżeczka
  • liść laurowy 1 sztuka
  • olej 2 łyżki
  • sól 1 łyżeczka
Zaczynamy od ugotowania soczewicy. Wrzucamy ją do wrzącej wody, proporcje na jedną szklankę soczewicy - dwie szklanki wody. Dodajemy do tego liść laurowy i na małym ogniu gotujemy do momentu, aż soczewica będzie miękka i wchłonie wode. W tym czasie zalewamy wrzątkiem słonecznik i odstawiamy, by się namoczył.
Następnie cebule posiekaj drobno w kosteczki, marchewkę należy utrzeć na tych najmniejszych oczkach, a selera naciowego pokroić lub jeśli wybrałeś zwykły to podobnie jak postąpiłeś z marchewką ;) Cebulę podsmażamy na oleju, potem dodajemy marchewkę i seler i dusimy przez najbliższe 10 minut.
Z gotowej soczewicy wyjmujemy liście laurowe, następnie dodajemy do niej warzywa, słonecznik, czosnek, posiekaną natkę, płatki owsiane i przyprawy. Dokładnie wymieszaj, a następnie wyłóż na foremkę.
Na wierzchu posyp słonecznikiem lub innymi nasionami i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz średnio 45-50 minut - do momentu by z wierzchu był przypieczony a boki odchodziły od foremki.
A jego smakiem zacznij sie rozkoszować gdy ostygnie ;)!



Smacznego ;)!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Koktajl - grejpfrut z bananem ;)

Krótki przepis ;) 
Potrzebujemy: banan grejpfrut 3 łyżki jogurtu naturalnego  i według uznania trochę musli
Wszystko wrzucamy do blendera, prócz musli ;) Mieszamy wlewamy do szklaneczki i posypujemy musli :) Sama przyjemność :)!


Batoniki z daktyli

Czasem trzeba sobie dogodzić :D Także dzisiaj coś na słodko :) Zajmię Ci to dosłownie CHWILE! 


Batoniki z daktyli
Potrzebne składniki: 1 szklanka migdałów 1 szklanka daktyli 0,5 szklanki fig 0,5 szklanki jagód goi
W pierwszej kolejności zalej wrzątkiem daktyle i zostaw na 20-30 minut. Następnie zmiel migdały na miazgę. Dodaj daktyle i razem zblenduj, następnie wsyp figi. a na koniec jagody goi i wszystko razem zblenduj na jednolitą masę. Całość wstaw na 25-20 minut do lodówki, a następnie uformuj w kawałki o wielkości najlepiej 3-5 cm. Po uformowaniu batoników zostaw je na minimum pół godziny, a najlepiej na 12 godzin w lodówce. Po tym czasie będą gotowe do jedzenia ;)

Risotto ze szparagami i boczniakami ;)

Sezon w pełni na szparagi, dlatego one dzisiaj na talerzu ;D




Co potrzebujesz:  8 szparagów150g boczniakówmasło klarowane3 ząbki czosnku1 dymkapor (ilość jak dymka)200g ryżu (może być zwykły)sól, pieprz, currywodaświeża bazyliawysoką patelnie   Zacznij od przygotowania szparagów. Obierz je ze skórki, odkrój końcówki i włóż do gotującej się wody na 7 minut. Następnie wyjmij je i ostudź. Jeśli chcesz, możesz pokroić je w małe kosteczki.
Podczas, gdy szparagi będą się gotować, zajmij się przygotowaniem risotto.
Na patelnie nałóż 1 łyżeczkę masła klarowanego, posiekane 3 ząbki czosnku, dymkę i pora.
Poczekaj, aż składniki się zarumienią. Następnie dodaj 200 gram ryżu i podsmaż przez około 2 minuty.
Składniki dopraw solą, pieprzem i curry do smaku. Całość zalej szklanką wody i zagotuj. Podczas gotowania możesz dolewać wody, w zależności czy ryż ma być bardziej miękki, czy też bardziej twardy.
Boczniaki umyj, pokrój w kostkę i dodaj je na patelnię razem ze szparagami i świeżą bazylią. Całość g…