Przejdź do głównej zawartości

Lato lato wszędzie... :D Szparagi owinięte cukinią ...

Lato lato wszędzie... no na pewno z kalendarza nie wypada, że już się rozpoczęła ta pora roku, ale jedno wiem, że talerz to sygnalizuje, a raczej warzywa, które możesz na nim położyć :D

Dzisiaj, choć już późna godzina, ale może znajdzie się jeszcze jakiś głodomor. Mam przepis na pyszne szparagi, które możecie dodać do wielu swoich posiłków :)
Dodam tylko, że szparagi są potężną skarbnicą witamin, choć ich kaloryczność tego nie odzwierciedla, gdyż w 100g jest około 20 kcal, a w dodatku znajdziesz w nich kwas foliowy, który jest dość istotny dla kobiet w ciąży, ale nie tylko one powinny o nim pamiętać, ale również osoby, które borykają się z problemem jakim jest układ krążenia, a także przyspiesza procesy regeneracji komórek; glutation, który wspiera układ odpornościowy, jak i pracę wątroby w procesach oczyszczania organizmu z toksyn; błonnik, który wspiera i to bardzo perystaltykę jelit :) I jest jeszcze wiele innych witamin, które mają wspaniałe działanie na nasz organizm :) Ale zabierzmy się do najważniejszego :)


Co potrzebujesz:
  • 8 szparagów - 278g
  • cukinia (zielona lub żółta) - 96g
  • pieprz cytrynowy 
  • sok z cytryny około 1 łyżka
  • szczypta soli 
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni, a w tym czasie odłam końcówki (około 2cm) i umyj szparagi. Cukinie przemyj i odetnij ogonki. Następnie wzdłuż cukinii obierz obieraczką od góry do dołu. 
Teraz każdy szparag zaczynając od góry do dołu owijaj cukinią tak by cała gładka część została zakryta :) 
Gotowe szparagi skrop łyżką cytryny, pieprzem do smaku i jeśli bardzo potrzebujesz to użyj soli, choć myślę, że jest ona zbędna :) 
Teraz gotowe szparagi i owienięte cukinią włóż do naczynia żarodpornego i wstaw do piekarnika na około 20 minut :) 
Powinny być miękkie, ale nie za bardzo :) 
Smacznego :)!

Całość ma: 73,5 kcal
B: 6,7g
W: 9,7g
T: 0,5g


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Koktajl - grejpfrut z bananem ;)

Krótki przepis ;) 
Potrzebujemy: banan grejpfrut 3 łyżki jogurtu naturalnego  i według uznania trochę musli
Wszystko wrzucamy do blendera, prócz musli ;) Mieszamy wlewamy do szklaneczki i posypujemy musli :) Sama przyjemność :)!


Perełki tapioki na śniadanie albo na deser :)

Ten posiłek jest dla wszystkich dla tych dużych i dla tych małych (sprawdzone info;)) Pasuje na śniadanie jak i na deser dla tych którzy nie lubią słodkich śniadań ;)

Tapioka jest wyrabiana z egzotycznej rośliny jaką jest maniok. Jest lekkostrawna i pożywna, nie zawiera glutenu. 

Przygotowując to danie/ ten deser musisz zwrócić uwagę, by tapioka/ te kuleczki były przezroczyste wtedy oznacza, że jest gotowa do spożycia. Przepis który Wam daje może być dla dwóch trzech osób - w zależności od Waszego apetytu ;)

Co potrzebujesz: suchej tapioki 100g (7/8 szklanki)napój roślinny - mleko owsiane z calcium 550 ml (około 2,5 szklanki)1/2 łyżeczki cynamonu i kardamonu1/2 łyżki ksylitoluDo podania: 1/2 granata2 garści płatków migdałowych i orzechów nerkowca 
Wlej napój do garnka, dodaj tapiokę, przyprawy oraz ksylitol i gotuj na małym ogniu ciągle mieszając drewnianą łyżką, w szczególności po dnie garnka, gdyż tapioka opada w trakcie gotowania i przywiera do dna ;)  Gdy napój wyparuje (minimalnie może…

Racuchy z jogurtem :)

Ostatnio jakoś chodzą za mną albo słodkie albo kwaśne potrawy :D
Dziś by jakoś urozmaicić sobie śniadanie powstały racuchy z jogurtu sojowego z mąką kasztanową:)

Przygotowanie ich zajmuje 10 minut i dodatkowo 10 minut należy poświęcić na smażenie :)





Co potrzebujesz: mąka kasztanowa 2 szklankijogurt sojowy 2 szklanki2 jajka1/2 łyżeczki proszku do pieczeniaWszystkie produkty miksujesz bądź blenduejsz ze sobą. Ciasto, gdy będzie gotowe bez żadnych grudek mąki wylewasz na patelnie tworząc z tego małe placuszki :) 
I na koniec w zależności od kreatywności układasz na talerzu i się delektujesz ich smakiem :) Podałam z jogurtem sojowym i z borówkami :)



A jak Twoje racuchy ;)? Wyszły ;)?