Przejdź do głównej zawartości

Posty

Placki z bananem i karobem ;)

Nadchodzi czasem taki dzień, że chce Ci się strasznie słodkiego, że mogłabyś jeść cały dzień same słodkie potrawy ;)
I tak powstały te placki z miłości do słodkiego ;)

Co potrzebujesz: 2 dojrzałe banany2 jajka 1/2 łyżeczki cynamonu1 łyżeczka karobu (może być czubata jeśli lubisz posmak czekolady ;))3 łyżki mąki ryżowej Banany obieramy ze skórki i wrzucamy do blendera. Ja użyłam blendera - kielicha do tego i idealnie mi zmiksował ciasto :)! Następnie dodaj jajka, mąkę, karob oraz cynamon i wszystko ze sobą zblenduj. Tak by ciasto tworzyło jednolitą masę :) Następnie na rozgrzaną patelnię daj dwie łyżki oleju, olej rozprowadź na patelni (jeśli lubisz posmak kokosa to daj olej kokosowy, jeśli jest Ci to obojętne może i być olej rzepakowy), i w zależności jakiej wielkości chcesz placki tak je twórz na patelni i delikatnie podsmaż z dwóch stron :)! 
Podawaj z czym tylko chcesz :)! U mnie zdecydowanie numerem jeden są truskawki i jogurt sojowy :)!
Smacznego Daj znać jak Ci poszło gotowanie :)


Najnowsze posty

Sernik z orzechów nerkowca i w roli głównej truskawki :)

Takie upały za oknem, tyle pięknych owoców na dworze, że aż żal ich nie wykorzystać ;)  Dlatego dzisiaj takie ciacho mam dla Was ;D  A ta masa z wierzchu przypomina mi swoim zapachem i w sumie smakiem również - jogurt jogobelli owocowy :D I co najlepsze nie trzeba nic piec, ale jednak dajcie sobie chwile, by te ciacho troszkę postało w lodówce ;)

Sernik z nerkowca z truskawkami :) Co potrzebujesz: na spód: 100g suszonych daktyli200g migdały2 łyżki kakaoszczypta soli himalajskiej na masę truskawkową: 100g orzechów nerkowca 3 łyżki oleju kokosowego200g truskawek2 łyżki miodukilka truskawek do włożenia do środka ;) Najpierw wstaw orzechy nerkowca by się namoczyły przynajmniej 5 godzin.
Zaczynamy od podstawy ciacha. Migdały zblenduj na miazgę i przełóż do miski. Jeśli masz twarde daktyle namocz je w wodzie, natomiast jeśli miękkie odrazu możemy włożyć do blendera. Miksujemy je na jednolitą masę. Do tego dodajemy orzechy, kakao i sól himalajską, wszystko ze sobą dokładnie mieszamy, przekłądam…

Pasta ze słonecznika i czarnych oliwek

Czas na inne śniadanie ;) By zaskoczyć swoje kubki smakowe mam dla Was przepis :)!

Pasta ze słonecznika i czarnych oliwek  160g czarnych oliwek60g pestek słonecznika2 ząbki czosnku2 łyżki soku z cytrynypół łyżeczki suszonego tymiankuew sól i pieprz Zacznij od przygotowania słonecznika - upraż go na patelni (nic do niego nie dodawaj). Następnie dodaj do siebie wszystkie produkty i zblenduj, a na sam koniec według swoich smaków dopraw ;)

Pracy tu za wiele nie ma - jedynie można się rozkoszować smakiem ;) Ile Ci zajęło przygotowanie tej potrawy ;)?




Pasta z suszonych pomidorów i papryki

Nudzą sie Wam obecne śniadania? Bo codziennie z tym samym lub macie już swoje faworyty i też za bardzo nie rotujecie nimi ;)?

Mam na to rozwiązanie :) Pyszna pasta z suszonych pomidorów i papryki, zaledwie 5 minut przy tym trzeba stać, a tak samo się piecze około 30 minut w zależności jaką moc ma Twój piekarnik ;)

Pasta z suszonych pomidorów i papryki 20 suszonych pomidorów2 duże czerwone papryki3 ząbki czosnkusól, pieprz Najpierw nagrzej piekarnik do 200 stopni. Pokrój paprykę na ćwiartki i włóż skórką do góry do piekarnika. Dodaj do tego obrane ząbki czosnku. Obserwuj i trzymaj aż do momenty gdy sama skórka nie zacznie odchodzić od papryki lub na wierzchu czarnieć;)
W tym czasie wyjmij ze słoika pomidory i możesz ale nie musisz odcedzić delikatnie od oleju. 
Gdy papryka będzie gotowa poczekaj chwile aż ostygnie i zdejmij z niej skórkę.
Dodaj wszystkie produkty (wraz z czosnkiem) do miski i dokładnie zblenduj a na koniec wyrónaj smak solą i pieprzem według własnego uznania :)


Masło orzechowe

Dziś przepis na masło orzechowe! ;D
Miałam zrobić snikcersa, a wyszło jak zwykle ;) Ale spokojnie i na niego przyjdzie kolej :P



Co potrzebujesz:

orzechy arachidowe prażone bez soli ok. 400g - 2,5 - 3 szklankiolej słonecznikowy - 2 łyżkiblender kielich

Najpierw wrzuć do blendera orzechy i zmiel na miazgę. Co i raz zajrzyj do środka i delikatnie zamieszaj ;) Jeśli masa nie jest wystarczająco lepka i kremowa to dodaj olej słonecznikowy:) Miksuj jeszcze 2-4 minuty, a potem się rozkoszuj smakiem :)!
W tym przypadku mamy 100 % pewności z czego te masło zostało zrobione ;) 
Raptem 7 minut i masło gotowe! Na kanapki czy to do owsianki czy też innych dań ;)!
Daj znać czy też robiłeś, a może masz inny przepis ;) Śmiało się podziel ;)!
CAŁUSY :) !

Pasztet z soczewicy ;)

Coraz więcej możemy znaleźć produktów dla wegetarian, vegan itp. Ale czy one są na pewno takie zdrowe i nie znajdziemy w nich żadnych neispodzianek ;)?
Dlatego by zapobiec wszelkim rozczarowaniom o to przepis na pasztet z soczewicy ;D I od razu będzie wiadomo z jakich produktów został przygotow ;)

Pasztet z soczewicy



Składniki: soczewica czerwona 1 szklankacebula 1 sztukamarchewka 2 sztukiseler naciowy 3 łodygi lub kawałek zwykłego czosnek 1 duży ząbek natka pietruszki 4 łyżki posiekanejsłonecznik 1/2 szklankipłatki owsiane 1/2 szklankisłodka papryka 1 łyżkamajeranek 1 łyżkapieprz ziołowy 1 łyżeczkaliść laurowy 1 sztukaolej 2 łyżkisól 1 łyżeczka Zaczynamy od ugotowania soczewicy. Wrzucamy ją do wrzącej wody, proporcje na jedną szklankę soczewicy - dwie szklanki wody. Dodajemy do tego liść laurowy i na małym ogniu gotujemy do momentu, aż soczewica będzie miękka i wchłonie wode. W tym czasie zalewamy wrzątkiem słonecznik i odstawiamy, by się namoczył. Następnie cebule posiekaj drobno w ko…

Koktajl z owoców jagodowych

Nie wiesz co wybrać wciągu dnia na przekąskę?

Mamy końcówkę lata więc warto jeszcze sięgnąć po maliny i borówki ;)

Te owoce mają świetne działanie na:

układ sercowo-naczyniowy,redukują poziom lipidów we krwi, jak i nadciśnienie. Borówki wspomagają proces chudnięcia, gdyż hamują wzrost i różnicowanie komórek tłuszczowych, mają niski indeks glikemiczny, a także działają przeciwzapalnie i mają wpływ na równowagę mikroflory jelitowej. Z kolei maliny są źródłem błonnika (w jednej szklance znajdziemy 8 gram) jak i bogate w fitozwiązki, wapń, magnez, fosfor, potas i witaminę C. Redukują poziom glukozy we krwi jak i odpowiedź insulinową przy produktach skrobiowych, co jest pomocne przy takich chorobach jak: cukrzyca typu 2, otyłość czy choroby serca. 

Koktajl z malin i borówek
1/2 szklanka malin1/2 szklanka borówek1/2 szklanki mleka owsianego Wszystko blendujemy i gotowe ;)
Dodatkowo dorzuciłam garstkę migdałów ;)
Smacznego ;)