Przejdź do głównej zawartości

Hummus z pieczonej papryki

Jaki lubisz najbardziej hummus? Obecnie coraz większy jest wybór w sklepach pod względem smaków. Także osoby, które ograniczają spożycie mięsa lub całkowicie je porzuciły jak i inne produkty odzwierzęce to jest wspaniała alternatywa do spożywania posiłków pełnowartościowych. Tym razem podzielę się z Tobą przepisem na hummus z pieczonej papryki.
Papryka jako jedna z nielicznych zachowuje swoje wartości pod wpływem obróbki termicznej. Co więcej ma dużo więcej w sobie witaminy C niż cytryna :)! Mało tego znajdziemy w niej też witaminy z grupy B jak i fosfor, potas, żelazo i magnez. Chroni organizm za pomocą przeciwutleniaczy przed działaniem wolnych rodników, a trzeba pamiętać, że nadmiar wolnych rodników może przyczynić się do zawału, udaru, chorób serca, miażdżycy i wielu innych... To tak po krótce o niej :) Jak widać warzywa są dla nas zbawienne ;) Warto je jeść, może nie trzeba od razu przechodzić na weganizm czy wegetarianizm, gdzie i tu zdarzają si przypadki, że te osoby mają mało urozmaiconą dietę, spożywają za mało warzyw i owoców, a teoretycznie powinna ich dieta się z tego składać. Ale myśle, że trochę odbiegliśmy od tematu tego posta ;)
Może przejdźmy do przepisu :)



Co potrzebujesz:
  • 1 sztuka papryki czerwonej - 145g
  • 1 sztuka papryki zielonej -145g
  • ciecierzyca - 240g
  • 2 łyżeczki soku świeżo wyciskanego z cytryny - 10g
  • 2 łyżki tahini - 20g
  • 2 łyżki wody
  • przyprawa papryka ostra szczypta, sól, pieprz, ząbek czosnku wyciśniętego
Całość ma 492 kcal
B: 24,7g
T: 18,9g
W: 50,9g

Zacznij od upieczenia dwóch papryk, wstaw do rozgrzanego piekarnika na 180 stopni dwie papryki, wcześniej zdejmij "daszek" razem z pestkami ;) 
Piecz około 30 minut.
Po tym czasie wyjmij, możesz chwilę zaczekać, by ostygły, następnie dodaj resztę produktów do miski i zblenduj wszystko na jednolitą masę. 

A teraz przejdźmy do najlepszej czynności - czyli pora na konsumowanie :)
SMACZNEGO :)!



Komentarze

  1. Do tej pory jadłam tylko klasyczny hummus... lub pomidorowy :) ale ten paprykowy wygląda wyjątkowo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Koktajl - grejpfrut z bananem ;)

Krótki przepis ;) 
Potrzebujemy: banan grejpfrut 3 łyżki jogurtu naturalnego  i według uznania trochę musli
Wszystko wrzucamy do blendera, prócz musli ;) Mieszamy wlewamy do szklaneczki i posypujemy musli :) Sama przyjemność :)!


Batoniki michałkowe :D

Baton, który smakuje jak michałek??? Zrealizował się właśnie :)
Bierzecie jednego gryza, a już myślicie o kolejnym ;) Idealna słodkość na tłusty czwartek :D Może nie można jeść bezkarnie, ale na pewno możecie się cieszyć swoim wyborem ;)  To co zabieramy się do przygotowywania ;)?
Co potrzebujesz: olej kokosowy 3 łyżki/ 60gkakao 4 łyżki/ 40gczekolada gorzka 80% /100gdaktyle suszone 200gorzechy nerkowca 2 szklanki/ 240gsłonecznik łuskany 1 szklanka/130g

Wcześniej jeśli masz suche daktyle namocz je w wodzie może pbyć przygotowanej i przytrzymaj je 20 minut, jeśli masz mokre daktyle, możesz pominąć ten krok :) Zacznij od zblendowania orzechów nerkowca i słonecznika, następnie dodaj kakao. Na patelni rozpuść olej kokosowy, rozpuszczony olej dodaj do ziaren, zostaw 1 łyżeczke oleju rozpuszczonego do czekolady, tak by na nim ją rozpuścic - na patelni ;)) Do masy dodaj daktyle i zblenduj wszystko tak by masa się połączyła ;P  Wyjmij na brytfankę i rozgnieć ją, uformuj ciasto do wysokości około 5 c…

Perełki tapioki na śniadanie albo na deser :)

Ten posiłek jest dla wszystkich dla tych dużych i dla tych małych (sprawdzone info;)) Pasuje na śniadanie jak i na deser dla tych którzy nie lubią słodkich śniadań ;)

Tapioka jest wyrabiana z egzotycznej rośliny jaką jest maniok. Jest lekkostrawna i pożywna, nie zawiera glutenu. 

Przygotowując to danie/ ten deser musisz zwrócić uwagę, by tapioka/ te kuleczki były przezroczyste wtedy oznacza, że jest gotowa do spożycia. Przepis który Wam daje może być dla dwóch trzech osób - w zależności od Waszego apetytu ;)

Co potrzebujesz: suchej tapioki 100g (7/8 szklanki)napój roślinny - mleko owsiane z calcium 550 ml (około 2,5 szklanki)1/2 łyżeczki cynamonu i kardamonu1/2 łyżki ksylitoluDo podania: 1/2 granata2 garści płatków migdałowych i orzechów nerkowca 
Wlej napój do garnka, dodaj tapiokę, przyprawy oraz ksylitol i gotuj na małym ogniu ciągle mieszając drewnianą łyżką, w szczególności po dnie garnka, gdyż tapioka opada w trakcie gotowania i przywiera do dna ;)  Gdy napój wyparuje (minimalnie może…