Przejdź do głównej zawartości

Musli ;)

Musli ostatnio obiecałam Wam przepis na musli i o to on :) Jednak zanim przepis najpierw kilka słów o musli ;)
Jak wiadomo w sklepach półki się uginają od musli różnych firm i nie są one najzdrowsze, bo czasem można spotkać się z jakimiś chemiami, cukrami, wkońcu nie wiemy jak je zrobili :) Jednak mamy tę możliwość, że sami możemy stworzyć je z wykorzystaniem różnych płatków i innych ziaren :) Ja mam dwa przepisy na musli :) A w przyszłości będę Wam dawała zdjęcia z wykorzystaniem tego :) Na pewno wezmę je ze soba na Mazury, na które jutro wyjeżdżam, dlatego też będzie mnie troszkę mniej z Wami, ale za tydzień wszytsko nadrobię:) Może też będą małe niespodzianki :D

A o to przepis na musli(który znalazłam w internecie, jednak trochę go pozmieniałam i ulepszyłam ;D)!
Co potrzebujemy:
  • płatki jęczmienne (pół szklanki)
  • płatki owsiane (pół szklanki)
  •  płatki góskie (pół szklanki)
  • słonecznik (pół szklanki)
  • siemie lniane (pół szklanki)
  • wiórki kokosowe (pół szklanki)
  • syrop z agawy (8 łyżek)
  • olej (4 łyżki)
Oczywiście możecie wykorzystać inne ziarna, jednak proporcje ziaren powinny być zachowane np. mogą być pestki z dynii, różne owoce itp :)

Natomiast syropu z agawy musi być podwójna ilość do ilości oleju ;)!

Koniec wskazówek zaczynamy ;)

Wszystkie ziarna i płatki wrzucamy do wielkiej miski i mieszamy to wszystko energicznie łyżką. Zostawiamy to. 
Następnie do małego garnuszka/rondelka wlewamy 4 łyżki oleju i 8 łyżek syropu z agawy i dosłownie 3 minuty potrzymać na ogniu ciągle mieszając :) Następnie to wlewamy do miski z ziarnami i wszystko energicznie mieszamy, by wszędzie dostał się ten syrop z olejem :) Jeśli wykonałeś te czynności wyłoż swoje ziarna na brytfankę wyłożoną papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego na 160 stopni :) Zostaw ziarna by sie piekły 10 minut, po tym czasie przemieszaj te ziarna i zostaw na kolejne 10 minut znowu przemieszaj. Jeśli są złociste oznacza to, że są dobre, ale możesz wstawić jeszcze do piekarnika na 3 minuty :) 
Na koniec wyjmij wszystko, pokrusz to, jeśli jest to jeden wielki kawałek ;) A jeśli nie to idealnie i włóż swoje musli do słoika i roskoszuj się znakomitym smakiem :)!
Gotowe :)!

PS Ja dostałam komplement od swojego taty, bo gdy zobaczył słoik pełen musli i spróbował je to spytał się mnie: "O Marta kupiłaś sobie jakieś dobre musli ;)" Więc chyba jednak jest dobre ;)

A tu kilka zdjęć :)!





To co zabieracie się za robienie ? ;)

Komentarze

  1. świetny pomysł. a gdzie kupiłaś syrop z agawy?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo długo szukałam go, aż wkońcu znazłam go w sklepie ORGANIC :) W Wola Parku :)

      Usuń
  2. mhm, brzmi pysznie. ja kupuję podobne musli - też zero sztucznych dodatków ale zamiast syropu z agawy jest miód. jestem chyba troche za leniwa żeby sama je wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niee tam ;) Lenistwo lenistwem, ale serio nie potrzeba zbyt dużo pracy przy tym a w dodatku właściwie masz wszystko podane na stole ;D! Zabieraj się do pracy :)!

      Usuń
  3. Baardzo fajny pomysł miałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć :)
    chciałabym Cię zaprosić do udziału w dietetycznym konkursie z okazji urodzin mojego bloga :) http://redandpale.blox.pl/2013/07/Konkurs-6-te-urodziny-bloga.html
    pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Koktajl - grejpfrut z bananem ;)

Krótki przepis ;) 
Potrzebujemy: banan grejpfrut 3 łyżki jogurtu naturalnego  i według uznania trochę musli
Wszystko wrzucamy do blendera, prócz musli ;) Mieszamy wlewamy do szklaneczki i posypujemy musli :) Sama przyjemność :)!


Batoniki z daktyli

Czasem trzeba sobie dogodzić :D Także dzisiaj coś na słodko :) Zajmię Ci to dosłownie CHWILE! 


Batoniki z daktyli
Potrzebne składniki: 1 szklanka migdałów 1 szklanka daktyli 0,5 szklanki fig 0,5 szklanki jagód goi
W pierwszej kolejności zalej wrzątkiem daktyle i zostaw na 20-30 minut. Następnie zmiel migdały na miazgę. Dodaj daktyle i razem zblenduj, następnie wsyp figi. a na koniec jagody goi i wszystko razem zblenduj na jednolitą masę. Całość wstaw na 25-20 minut do lodówki, a następnie uformuj w kawałki o wielkości najlepiej 3-5 cm. Po uformowaniu batoników zostaw je na minimum pół godziny, a najlepiej na 12 godzin w lodówce. Po tym czasie będą gotowe do jedzenia ;)

Risotto ze szparagami i boczniakami ;)

Sezon w pełni na szparagi, dlatego one dzisiaj na talerzu ;D




Co potrzebujesz:  8 szparagów150g boczniakówmasło klarowane3 ząbki czosnku1 dymkapor (ilość jak dymka)200g ryżu (może być zwykły)sól, pieprz, currywodaświeża bazyliawysoką patelnie   Zacznij od przygotowania szparagów. Obierz je ze skórki, odkrój końcówki i włóż do gotującej się wody na 7 minut. Następnie wyjmij je i ostudź. Jeśli chcesz, możesz pokroić je w małe kosteczki.
Podczas, gdy szparagi będą się gotować, zajmij się przygotowaniem risotto.
Na patelnie nałóż 1 łyżeczkę masła klarowanego, posiekane 3 ząbki czosnku, dymkę i pora.
Poczekaj, aż składniki się zarumienią. Następnie dodaj 200 gram ryżu i podsmaż przez około 2 minuty.
Składniki dopraw solą, pieprzem i curry do smaku. Całość zalej szklanką wody i zagotuj. Podczas gotowania możesz dolewać wody, w zależności czy ryż ma być bardziej miękki, czy też bardziej twardy.
Boczniaki umyj, pokrój w kostkę i dodaj je na patelnię razem ze szparagami i świeżą bazylią. Całość g…